Čo je PILATES?

pilates

Pilates nesie názov po svojom zakladateľovi Josephovi H. Pilatesovi, ktorý túto metódu cvičenia presadzoval začiatkom 20. storočia a  bola určená ako forma prevencie proti bolestiam pohybového aparátu. Je to metóda, v ktorej skombinoval cvičebné metódy Západných a Východných kultúr, založená na precíznych a kontrolovaných pohyboch v neoddeliteľnom spojení s vedomým dýchaním a s vysokou koncentráciou mysle.

Pilates je účinná metóda zameraná na posilnenie centra tela, známe aj ako „core“ alebo „powerhouse“. Centrum tela tvorí základ pre správne držanie tela a zabezpečuje celkovú rovnováhu tela počas každodenných pohybových činností. Všetky pohyby vychádzajú z centra tela a sú vykonávané kontrolovane a plynule.

Pravidelným cvičením sa posilní hlboký svalový stabilizačný systém, obnoví sa narušená rovnováha, ktorá je výsledkom nesprávnych pohybových návykov, zranení, ako aj pooperačných stavov a vyrovná sa svalová dysbalancia vznikajúca dlhodobým jednostranným zaťažovaním tela. Obnovuje sa rozsah pohybov v kĺboch.

Je to metóda, ktorá sa osvedčila ako rekondičné, regeneračné a kompenzačné cvičenie, ako dôležitý doplnok pre profesionálnych športovcov, je súčasťou rehabilitácie pri zdravotných problémoch a oslabeniach, ako aj po operáciách a po úrazoch a je to jeden z najlepších spôsobov prevencie a ochrany pohybového systému. Pilates posilňuje, naťahuje a spevňuje naše telo, ale len za aktívnej účasti nášho mozgu.

Pilates je metóda cvičenia, ktorá sa prispôsobí akejkoľvek fyzickej zdatnosti (od začiatočníkov až po zdatných športovcov), všetkým vekovým kategóriám (od detí až po seniorov). Je to cvičenie vhodné pre tehotné ženy ako aj ženy po pôrode (rozostup brušných svalov), ale aj pre ľudí s chronickými bolesťami chrbtice, bolesťami svalov, po úrazoch a po operáciách.